H αντίδραση της μητέρας όταν το πρακτορείο ταλέντων απέρριψε τον γιο της!

Γιολάντα Ρετουνιώτη

Γιολάντα Ρετουνιώτη

Αρχικά, για να ξεδιαλύνουμε το τοπίο ας αναφέρουμε πως ο Asher είναι ένα μωρό 15 μηνών που πάσχει από σύνδρομο Down και σίγουρα αυτό που θορύβησε τη μητέρα του, Megan Nash, δεν ήταν η απόρριψη αυτή καθ’ αυτή αλλά η δικαιολογία που τη συνόδευσε.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, λοιπόν, ένα τοπικό πρακτορείο ταλέντων διεξήγαγε διαγωνισμό με ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής σε διαφημιστική καμπάνια γνωστής παιδικής εταιρείας ρούχων. Βλέποντας την ανακοίνωση η μητέρα θέλησε να στείλει και η ίδια κάποιες φωτογραφίες του μικρού Asher, τις οποίες, μάλιστα, τράβηξε και επαγγελματίας φωτογράφος από την περιοχή, ο Crystal Barbee. Ωστόσο, το φωτογραφικό υλικό έμελλε να μην ικανοποιήσει τον ατζέντη, και κατ’ επέκταση την εταιρεία, εκτιμώντας πως δεν ταίριαζε στα κριτήρια του διαγωνισμού. Η μητέρα παραξενεύτηκε και ζήτησε περαιτέρω εξηγήσεις για το αν στην ανακοίνωση περιλαμβάνονταν ειδικοί όροι συμμετοχής όπως “όχι παιδιά με ειδικές ανάγκες”.

talent-2

Εμφανώς απογοητευμένη η μητέρα του παιδιού αποφάσισε να κοινοποιήσει μια από τις συγκεκριμένες φωτογραφίες στη σελίδα του Facebook “Changing the face beauty”, συνοδευόμενη από ένα μήνυμα στο οποίο τόνιζε πως οι εθνικές μάρκες πιθανόν να μην αναγνωρίσουν ποτέ ότι οι φωτογραφίες που απεικονίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν υποτάσσονται ούτε στο ελάχιστο στις επιταγές των πολυεθνικών. Χαρακτηριστικά η μητέρα σχολίασε αναρτώντας την ακόλουθη φωτογραφία: «δεν τα παρατάμε! Αυτό το όμορφο αγόρι είναι έτοιμο να δείξει στον κόσμο τι εστί να αλλάζεις το πρόσωπο της ομορφιάς!» Παράλληλα, μια δημοφιλής σελίδα του Facebook με τίτλο “Kids With Syndrome Down” αναδημοσίευσε την ανάρτησή της και πλέον αριθμεί περίπου 125.000 κοινοποιήσεις.

talent-3

«Είναι σημαντικό να εντάσσονται και άτομα με ειδικές ανάγκες στο χώρο της διαφήμισης για τρεις βασικούς λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι η ένταξη. Άνθρωποι με αναπηρίες θέλουν να συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των συνομηλίκων τους αλλά και να βλέπουν πως αποτελούν μέρος μιας διαφήμισης» δήλωσε η Nash στο CNN, ενώ συνέχισε λέγοντας «Ο δεύτερος λόγος, ο οποίος μου είναι και πολύ οικείος, είναι η αποδοχή. Χωρίς ειλικρινή αποδοχή τόσο του γιου μου όσο και άλλων ατόμων με ειδικές ανάγκες δεν θα υπάρξει ουσιαστική ένταξη για αυτούς στο μέλλον. Και ο τελευταίος λόγος είναι ο σεβασμός. Χρησιμοποιώντας άτομα με ειδικές ανάγκες δείχνεις στον κόσμο ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν αξία και μάλιστα αξίζουν όσο οποιοσδήποτε άλλος.»

Πριν από μερικές μέρες, βέβαια, το μήνυμα της βρήκε ανταπόκριση. Η εταιρεία παιδικών ρούχων OshKosh ήρθε σε επαφή με την οικογένεια ενώ έχει κανονιστεί ήδη και συνάντηση με τον μικρό Asher. Παρ’ όλα αυτά η μητέρα τόνισε «Δεν θέλω να τον χρησιμοποιήσουν λόγω της αναταραχής που προκλήθηκε στο διαδίκτυο. Θέλω να τον χρησιμοποιήσουν επειδή εκτιμούν την αξία του και αναγνωρίζουν πόσο θα μπορούσε να συμβάλλει στη διαφήμιση.»

«Κάθε φορά που μια κάμερα είναι γύρω παίρνει μια μεγάλη γκριμάτσα στο πρόσωπο του σαν να ξέρει ότι είναι ώρα να χαμογελάσει» παρατήρησε η Megan Nash.

Είτε λάμβανε μέρος ο Asher είτε όχι σε κάποια διαφημιστική καμπάνια, η μητέρα του θα ήταν ικανοποιημένη και μόνο με την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

talent-4

 

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress