9 τρόποι να ενεργοποιήσουμε τη μνήμη μας

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί, για παράδειγμα, θυμάστε απέξω τους στίχους του αγαπημένου σας τραγουδιού και δεν μπορείτε να “συγκρατήσετε” στο μυαλό σας τη λίστα του σούπερ μάρκετ, ή το ραντεβού που έχετε την επόμενη ημέρα;

Η λειτουργία της μνήμης είναι περίπλοκη. Γι’ αυτό διαβάστε 9 τρόπους να την ξεκλειδώσετε και να την ενεργοποιήσετε.

  1. Μπορείτε να πιέσετε τον εγκέφαλό σας να θυμηθεί κάτι: Ο εγκέφαλος προσπαθεί να μας “προστατέψει” από όλες τις άχρηστες πληροφορίες που λαμβάνουμε καθημερινώς. Γι’ αυτό και θυμόμαστε πάντα κάποια συγκεκριμένα γεγονότα της ζωής μας, ενώ ξεχνάμε άλλα που αφορούν την καθημερινότητά μας. Παρόλα αυτά, εάν θέλετε να θυμηθείτε κάτι συγκεκριμένο, προσπαθήστε να το επαναλαμβάνετε στο μυαλό σας συχνά, ξεγελώντας τον εγκέφαλό σας, ο οποίος θα θεωρήσει ότι πρόκειται για κάτι σημαντικό.
  2. Μπορείτε να θυμηθείτε κάτι, χωρίς καν να γνωρίζετε ότι το ξέρετε: Ο εγκέφαλός μας συγκρατεί πράγματα και καταστάσεις που για εμάς μπορεί να περνούν απαρατήρητα. Όταν, λοιπόν, ψάχνετε πληροφορίες για κάτι, μην εντυπωσιαστείτε εάν νιώσετε ότι ήδη το ξέρετε.
  3. Ο εγκέφαλος συνδέει τις καινούριες πληροφορίες με σχετικές εμπειρίες του παρελθόντος: Οτιδήποτε καινούριο, συνδέεται αυτομάτως με κάποια προσωπική μας εμπειρία από το παρελθόν, στον εγκέφαλό μας. Επομένως, όσες περισσότερες γνώσεις και εμπειρίες έχει κάποιος, τόσο καλύτερα λειτουργεί η μνήμη του.
  4. Εάν δυσκολεύεστε να θυμηθείτε κάτι, χρησιμοποιήστε εικόνες: Προσπαθήστε να μετατρέψετε τις πληροφορίες που πρέπει να θυμηθείτε σε εικόνες. Ιδίως, εάν έχετε φωτογραφική μνήμη, αυτό το κόλπο θα σας βοηθήσει πολύ.
  5. Αν προσπαθείτε να θυμηθείτε κάτι πολύ σημαντικό, απομονώστε κάθε ήχο: Κάθε ήχος, ακόμη και ευχάριστη μουσική, αποσπά τον εγκέφαλο από το να θυμηθεί κάποια συγκεκριμένη πληροφορία. Έτσι, όταν θέλετε να θυμηθείτε κάτι σημαντικό, προσπαθήστε να βρίσκεστε μόνοι και σε απόλυτη ησυχία.
  6. Ο εγκέφαλος συγκρατεί περισσότερες πληροφορίες, εάν έχετε μόλις φάει: Η γλυκόζη, η οποία προέρχεται από την τροφή, ενεργοποιεί τη μνήμη και μας κάνει να θυμόμαστε πιο εύκολα.
  7. Εάν έχετε μια χειρωνακτική εργασία, είναι πολύ πιθανότερο να έχετε προβλήματα με τη μνήμη σας: Έρευνες έχουν δείξει ότι οι καθηγητές μπορούν να θυμηθούν συγκεκριμένα κομμάτια από βιβλία, ακόμη και αν δεν εργάζονται πλέον. Αντίθετα, οι άνθρωποι που κάνουν χειρωνακτικές εργασίες, είναι πολύ πιθανότερο να εμφανίσουν προβλήματα σχετικά με τη μνήμη τους. Αυτό συμβαίνει γιατί, όσο περισσότερο “εξασκείται” ο εγκέφαλος, τόσο καλύτερα λειτουργεί.
  8. Η σοβαρή κατάθλιψη και το αυξημένο άγχος, μπορούν να καταστρέψουν τη μνήμη σας: Η ένταση των διαταραχών διάθεσης, επηρεάζει αρνητικά τη μνήμη. Παράλληλα, το άγχος, αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόλης στον εγκέφαλο και καθιστά πολύ δύσκολο τόσο το να συγκρατήσουμε κάτι, όσο και να προσπαθήσουμε να το θυμηθούμε. Γι΄αυτό, όταν θέλετε να θυμηθείτε κάτι, προσπαθήστε να ηρεμήσετε.
  9. Μπορείτε να θυμηθείτε κάτι καλύτερα, εάν το έχετε ακούσει: Έχει αποδειχθεί ότι εάν ακούσουμε μια ξένη λέξη, είναι πολύ πιθανότερο να τη θυμόμαστε, ακόμη και αν δεν ξέρουμε τι σημαίνει, απ’ ότι εάν απλά τη διαβάσουμε στο λεξικό, διότι ο εγκέφαλος ανακαλεί κάτι ευκολότερα με τον τρόπο που ακούγεται, παρά με τον τρόπο που γράφεται.

Newmail.gr

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress