8 διαιτητικά φαγητά που πρέπει να αποφεύγονται και πως να τα αντικαταστήσετε!

Υπάρχουν κάποια διαιτητικά φαγητά που καλύτερο θα ήταν να αποφεύγονται παρά να προτιμώνται, καθώς δεν παρέχουν καμία θρεπτική αξία στον οργανισμό. Αντί για αυτά, λοιπόν, προτιμήστε άλλα τρόφιμα, τα οποία προσφέρουν τα απαραίτητα, για τον οργανισμό, θρεπτικά συστατικά και είναι φτωχά σε θερμίδες.

φαγητά 1

  • Μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά: Μπορεί όντως οι συγκεκριμένες μαγιονέζες να έχουν χαμηλά λιπαρά, όμως αυτά έχουν συνήθως αντικατασταθεί από άλλα χημικά συστατικά, τα οποία μόνο οφέλη για τον οργανισμό δεν έχουν και μάλιστα αλλοιώνουν τη γεύση της μαγιονέζας. Αποφύγετε τη μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά του εμπορίου και αντικαταστήστε την με σπιτική μαγιονέζα, ή γιαούρτι, ή ακόμη και σπιτική σάλτσα ντομάτας, ή πέστο. Τρόφιμα, δηλαδή, που όχι μόνο θα σας προσφέρουν τα κατάλληλα λιπαρά για τον οργανισμό, αλλά θα ενισχύσουν και τη γεύση των τροφίμων που τα χρησιμοποιείτε.

φαγητά 2

  • Σούπες σε κονσέρβα ή σε σκόνη: Μπορεί να έχουν λίγες θερμίδες, μπορεί να μειώνουν το χρόνο παρασκευής μιας “κανονικής” σούπας στο ελάχιστο, όμως δεν προσφέρουν τίποτα θετικό στον οργανισμό. Μάλιστα, οι σούπες σε κονσέρβα έχουν υψηλές ποσότητες BDA, ενός χημικού το οποίο ευθύνεται για διάφορες μορφές καρκίνου. Άρα, αντί για έτοιμες σούπες, δοκιμάστε να φτιάξετε εσείς μία, με τα υλικά της αρεσκείας σας (όπως λαχανικά, κρέας, ψάρι, χόρτα και οτιδήποτε άλλο εσείς θέλετε) και όταν τη δοκιμάσετε δε θα θελήσετε να αγοράσετε ξανά έτοιμες σούπες του εμπορίου.

φαγητά 9

  • Μπάρες δημητριακών: Αγαπημένο εύκολο σνακ πολλών από εμάς. Όμως, οι μπάρες δημητριακών του εμπορίου, μπορεί -αποδεδειγμένα- να έχουν καλά λιπαρά και να είναι ολικής αλέσεως, όμως πολλές από αυτές έχουν πρόσθετη ζάχαρη και καθόλου πρωτεΐνες. Γι’ αυτό φροντίστε να διαβάζετε τον πίνακα με τη διατροφική αξία στη συσκευασία κάθε μπάρας, προτού την αγοράσετε ή ακόμη καλύτερα, αγοράστε την από το φούρνο της γειτονιάς σας. Πλέον, πολλοί φούρνοι παρασκευάζουν μπάρες δημητριακών και είναι πολύ εύκολο να τις προμηθευτείτε. Παράλληλα, καθότι μια μπάρα δημητριακών του εμπορίου έχει 150-200 θερμίδες, μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί με άλλα σνακ, όπως: μια χούφτα ξηρούς καρπούς, ένα φρέσκο φρούτο, ή μαύρη σοκολάτα.

φαγητά 4

  • Μπέικον γαλοπούλας: Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος και αποφεύγετε να καταναλώνετε μπέικον, σίγουρα θα έχετε βρει την εναλλακτική του μπέικον από γαλοπούλα. Παρά ταύτα, είναι αποδεδειγμένο ότι το μπέικον γαλοπούλας έχει εξίσου πολλές θερμίδες, όπως και το κανονικό μπέικον. Όμως γίνεται να προσπαθεί κάποιος να προσέχει τη διατροφή του και να τρώει μπέικον; Γίνεται! Αντί να το αφαιρέσετε τελείως από τη ζωή σας, προσπαθήστε να ελέγχετε τα κομμάτια που αγοράζετε, ώστε να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερο λίπος και ακόμη καλύτερη γεύση. Παράλληλα, βέβαια, ελέγχετε και την ποσότητα του μπέικον που καταναλώνετε. Για παράδειγμα, δύο μαγειρεμένες φέτες μπέικον, με ελάχιστο λίπος, έχουν μόλις 60 θερμίδες!

φαγητά 5

  • Φυστικοβούτυρο με χαμηλά λιπαρά: Εάν απλώς συγκρίνετε τον πίνακα διατροφικής αξίας στη συσκευασία του φυστικοβουτύρου με χαμηλά λιπαρά και του απλού φυστικοβουτύρου, θα διαπιστώσετε ότι δυο κουταλιές από το πρώτο έχουν μόλις 10-20 λιγότερες θερμίδες από το δεύτερο. Αρά γιατί να μην καταναλώνετε το κανονικό φυστικοβούτυρο, πάντα με μέτρο – βέβαια, το οποίο είναι πλουσιότερο σε γεύση και το οποίο περιέχει περισσότερα καλά λιπαρά, που θα σας κάνουν να νιώσετε πιο γρήγορα την αίσθηση του κορεσμού;

φαγητα

  • Διαιτητικά ντρέσινγκ σαλάτας: Η σαλάτα είναι σίγουρα το αγαπημένο γεύμα διαίτης, καθώς είναι γεμάτη θρεπτικά συστατικά και έχει ελάχιστες θερμίδες. Το κόλπο είναι να επιλέξει κανείς και το κατάλληλο ντρέσινγκ. Στο εμπόριο υπάρχουν επιλογές από έτοιμα διαιτητικά ντρέσινγκ για τη σαλάτα, τα οποία μπορεί να έχουν έως και 100 λιγότερες θερμίδες από τα υπόλοιπα, όμως είναι χαμηλά σε καλά λιπαρά και έτσι θα πεινάσετε ξανά σε πολύ μικρότερο χρόνο. Επομένως, η καλύτερη λύση είναι να επιλέγετε μη διαιτητικά ντρέσινγκ για τη σαλάτα σας, μειώνοντας παράλληλα την ποσότητα που θα χρησιμοποιήσετε στο μισό. Η τέλεια λύση είναι να δοκιμάσετε να φτιάξετε σπιτικό ντρέσινγκ, χρησιμοποιώντας ό,τι υλικό θέλετε εσείς, ή να προτιμάτε τα ντρέσινγκ βινεγκρέτ ή ντρέσινγκ με βάση το γιαούρτι ή το ελαιόλαδο.

φαγητά 7

  • Κατεψυγμένα γεύματα: Προσέχετε τη διατροφή σας και θέλετε να φάτε ένα σπιτικό γεύμα, με λαχανικά, το οποίο θα ετοιμαστεί εύκολα και γρήγορα; Σίγουρα, τότε, θα επιλέξετε ένα από τα πολλά κατεψυγμένα γεύματα λαχανικών του εμπορίου. Μπορεί όντως να είναι η εύκολη, γευστική και χαμηλών θερμίδων λύση για το γεύμα σας, όμως τα κατεψυγμένα γεύματα του εμπορίου είναι χαμηλά σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και πρωτεΐνες και πλούσια σε νάτριο. Εάν δεν έχετε άλλη επιλογή, τότε πάντα να διαβάζετε τον πίνακα διατροφικής αξίας του κατεψυγμένου γεύματος που σκοπεύετε να αγοράσετε, ώστε να έχει τουλάχιστον 4 γραμμάρια φυτικών ινών και τουλάχιστον 12 γραμμάρια πρωτεΐνης. Αλλιώς, μπορείτε να ετοιμάζετε μόνοι σας κατεψυγμένα γεύματα, με δικά σας υλικά, τα οποία θα ετοιμάσετε όταν θα έχετε χρόνο, θα καταψύξετε και θα απολαύσετε όποτε θελήσετε.

φαγητά 8

  • Αναψυκτικά διαίτης: Αμφιλεγόμενα και καθόλου γευστικά, τα γνωστά σε όλους αναψυκτικά διαίτης, κρύβουν κινδύνους για την υγεία. Κάποιες έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα αναψυκτικά διαίτης μπορούν να προκαλέσουν διαβήτη και προβλήματα στο μεταβολισμό, ενώ άλλες δείχνουν ότι η ζάχαρη στα αναψυκτικά διαίτης “κρύβεται” αλλού και έτσι δεν έχουν καμία διαφορά με τα υπόλοιπα, παρά μόνο στη γεύση. Στην πραγματικότητα, τα αναψυκτικά διαίτης δεν βοηθούν τον οργανισμό ούτε να χάσει, ούτε να πάρει βάρος, αντίθετα τα χημικά γλυκαντικά που περιέχουν μπορούν να τον επιβαρύνουν. Επομένως, φροντίστε να απομακρύνετε, εν γένει, τα αναψυκτικά από τη ζωή σας και να επιλέγετε άλλα ποτά για να χωνέψετε ή να δροσιστείτε, όπως: τσάι, καφές, νερό με φρούτα, κρύο τσάι και πολλά άλλα. Εάν, δε, δεν μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή σας χωρίς αναψυκτικά, περιοριστείτε στο ένα την ημέρα.

Newmail.gr

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress