Τα πιο δημοφιλή τρόφιμα… της καραντίνας

Στράφηκαν σε τρόφιμα τυποποιημένα που χαρακτηρίζονται ως “μακράς διάρκειας” και πιο ασφαλή και υγιεινά 

Στροφή στα σούπερ μάρκετ και στα τυποποιημένα τρόφιμα έκαναν οι Έλληνες καταναλωτές την περίοδο της πρώτης εμφάνισης του κορονοϊού στην χώρα, κατακλύζοντας μικρές και μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων λιανικής και γεμίζοντας το καλάθι τους με προϊόντα… διαρκείας. Πρόκειται για μια τάση που παρατηρήθηκε άλλωστε και παγκόσμια, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που εκτιμούν πως μετά τον Covid-19 έχουν αλλάξει δραματικά οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. 

Αυτό που παρατηρήθηκε, σύμφωνα και με μελέτη Ελληνικού Συνδέσμου Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι πως οι καταναλωτές στράφηκαν αρκετά στις online αγορές, τάση που διατήρησαν και μετά το πέρας της καραντίνας, θεωρώντας πως πρόκειται για μια πιο ασφαλή μέθοδο απόκτησης αγαθών. Γνωστά έντυπα προσφορών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όπως το φυλλάδιο Lidl, ο κατάλογος του Μασούτη και ο κατάλογος προσφορών των ΑΒ Βασιλόπουλος πριν την καραντίνα γίνονταν ανάρπαστα κάθε εβδομάδα, ωστόσο πλέον οι καταναλωτές άρχισαν να εμπιστεύονται πολύ περισσότερο την “διαδικτυακή” έρευνα αγοράς, να συγκρίνουν τιμές και προσφορές online (δείτε για παράδειγμα το φυλλάδιο Γαλαξίας), πιο εύκολα και χωρίς να εκτίθεται σε κίνδυνο η υγεία τους.

Ποια είναι όμως τα πιο δημοφιλή τρόφιμα στα οποία στράφηκαν οι καταναλωτές; 

1. Αλεύρι (και μαγιά)

Ένα από τα πιο δημοφιλή τυποποιημένα τρόφιμα της καραντίνας είναι σίγουρα το αλεύρι. Οι καταναλωτές έσπευσαν να προμηθευτούν μεγάλες ποσότητες αλευριού, τόσο λευκού όσο και ολικής, για να φτιάξουν ψωμί ακολουθώντας παραδοσιακές συνταγές, ώστε να είναι σίγουροι πως δεν θα λείψει από το τραπέζι του σπιτιού τους. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει πρόσφατη έρευνα της Nielsen, το αλεύρι κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 141,9% στις πωλήσεις του την περίοδο της καραντίνας στην Ελλάδα. Φυσικά, οι καταναλωτές έσπευσαν να προμηθευτούν και μαγιά (είτε ξηρή είτε φρέσκια) για να μπορέσουν να φτιάξουν φρέσκο ψωμί ή άλλα εδέσματα. 

2. Ζυμαρικά

Μπορεί στην Ιταλία να τα λατρεύουν φανατικά, το ίδιο όμως συνέβη και στην Ελλάδα με τα ζυμαρικά να γίνονται ένα από τα “αγαπημένα” φαγητά της καραντίνας. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη της εταιρίας Nielsen, τα ζυμαρικά κατέγραψαν άνοδο σε πωλήσεις της τάξεως του 140,1% μετά την εμφάνιση του κορονοϊού. Οι καταναλωτές στράφηκαν σε αυτή την τυποποιημένη και οικονομική επιλογή που μπορεί κανείς να προμηθευτεί με λιγότερο από 1 ευρώ σε σούπερ μάρκετ όπως ο Γαλαξίας, ο Μασούτης, ο Κρητικός αλλά και τα ΑΒ Βασιλόπουλος καθώς και σε όλα τα καταστήματα με ψιλικά και μίνι μάρκετ της χώρας. 

3. Όσπρια

Παραδοσιακά οι Έλληνες λατρεύουν τα όσπρια, τα οποία όμως συγκαταλέγονται πλέον και στις πιο δημοφιλείς τροφές της καραντίνας. Τα όσπρια μπορεί κανείς να τα αποθηκεύσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικές ουσίες και θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού. Συνεπώς, δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι σημείωσαν άνοδο 136,4% στις πωλήσεις τους την ίδια περίοδο. Φακές, φασόλια, ρεβίθια, αλλά και φάβα είναι μόλις μερικά από τα πιο ευρέως διαδεδομένα όσπρια στην Ελλάδα, τα οποία μπορεί κανείς να βρει σε μεγάλη ποικιλία στα σούπερ μάρκετ και μάλιστα σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Περιττό να αναφέρει κανείς την πλειάδα συνταγών με όσπρια που υπάρχουν διαθέσιμες στην Ελληνική κουζίνα. 

Οι καταναλωτές πλέον στην Ελλάδα φαίνεται πως εκτός από την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων που αγοράζουν, ενδιαφέρονται εξίσου και για την ασφάλεια, υγιεινή αλλά και διάρκεια ζωής των τροφίμων που προμηθεύονται από τα σούπερ μάρκετ. Η νέα τάση που χαρακτηρίζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων φαίνεται πως δεν περιορίστηκε στην περίοδο της καραντίνας, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas οι καταναλωτές συνεχίζουν να προμηθεύονται τέτοιου είδους τρόφιμα και να δίνουν μεγαλύτερη βάση σε αυτά τα – νέα – κριτήρια επιλογής. 

Πηγή φωτογραφιών: 

1. Nrd από Unsplash

2. Oldmermaid από Pixabay 

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress