Ποιά είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για γυμναστική;

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι η πρωινή γυμναστική ενεργοποιεί το μεταβολισμό και κάνει το σώμα να καίει θερμίδες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Dr. Edward Melanson, στο επιστημονικό περιοδικό “Exercise and Sport Sciences Review”, η παραπάνω θεώρηση δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένας μύθος.

γυμναστική 2

Τα αποτελέσματα της έρευνας του Melanson αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει καθορισμένη ώρα μέσα στην ημέρα που τα αποτελέσματα της γυμναστικής είναι εμφανέστερα ή δραστικότερα, αλλά η καταλληλότερη ώρα της ημέρας για να γυμναστεί κάποιος, καθορίζεται από την προσωπική του καθημερινότητα και συνήθειες και μπορεί να την προσδιορίσει, κάνοντας 3 απλές ερωτήσεις στον εαυτό του:

  1. Συνηθίζω να ξυπνάω νωρίς το πρωί, ή προτιμώ να μένω ξύπνιος το βράδυ;
  2. Πως είναι το εργασιακό μου πρόγραμμα; Πρέπει να πηγαίνω στη δουλειά το πρωί, ή δουλεύω το βράδυ;
  3. Έχω τις περισσότερες δουλειές, εκτός γραφείου, το πρωί ή το απόγευμα; (για παράδειγμα, πρέπει να πηγαίνω τα παιδιά νωρίς το πρωί στο σχολείο, ή πρέπει να κάνω τις δουλειές του σπιτιού το απόγευμα;)

Κατά αυτό τον τρόπο, δε θα έχει ξανά κάποιος τη δικαιολογία ότι δεν βρίσκει χρόνο για να γυμναστεί, αλλά θα μπορέσει να διαπιστώσει πότε έχει τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ώστε να βάλει τη γυμναστική στη ζωή του.

γυμναστική 1

Τα αποτελέσματα της γυμναστικής που ακολουθεί κάποιος, γίνονται περισσότερο εμφανή όταν συνδυάζονται με τον γενικότερο τρόπο ζωής του. Δηλαδή, με υγιεινές διατροφικές συνήθειες και σωστό ύπνο. Δηλαδή:

  • Εάν γυμνάζεστε το πρωί, φροντίστε να κοιμάστε αρκετές ώρες το βράδυ και αποφύγετε τα βαριά γεύματα αργά το βράδυ.
  • Εάν γυμνάζεστε το απόγευμα ή βράδυ, φροντίστε να έχετε πιει αρκετό νερό μέσα στην ημέρα, αποφύγετε το βαρύ μεσημεριανό και αντ’ αυτού κάντε μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα. Παράλληλα, ιδίως για εσάς που προτιμάτε την απογευματινή/βραδινή γυμναστική, προσαρμόστε την ανάλογα με το πως πήγε η ημέρα σας. Για παράδειγμα, εάν είχατε μια πολύ κουραστική ημέρα στη δουλειά, προσπαθήστε να “κρατήσετε” τη γυμναστική σας σε χαλαρούς ρυθμούς, ούτως ώστε να αποφύγετε την περεταίρω εξάντληση.

Ό,τι ώρα και αν προτιμάτε να γυμνάζεστε, βάλτε τη γυμναστική στο καθημερινό σας πρόγραμμα και θα απολαύσετε πολλαπλά οφέλη για την υγεία και τη διάθεσή σας.

Newmail.gr

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress