Η κοιλάδα των μαχητικών!

Στην κεντρική Ουαλία και πολύ κοντά στην πόλη Dolgellau, βρίσκονται οι καταπράσινες κοιλάδες που τα τελευταία χρόνια αποτελούν μια “πίστα” για τα μαχητικά αεροσκάφη, που πραγματοποιούν εκπαιδευτικές πτήσεις σε χαμηλό υψόμετρο με τις ταχύτητες τους να σπάνε αρκετές φορές το φράγμα του ήχου! Η περιοχή είναι γνωστή στους αεροπορικούς κύκλους ως Περιοχή Χαμηλών Πτήσεων 7, αλλά το παρατσούκλι της περιοχής είναι “Η κοιλάδα του Mach” , με την ταχύτητα 1 Mach να είναι η ταχύτητα ενός αεροσκάφος την στιγμή που ταξιδεύει ακόμα πιο γρήγορα και από τον ήχο!

mach-2

 

Η ελίτ των πολεμικών αεροσκαφών, πραγματοποιούν στην περιοχή εντυπωσιακές χαμηλές διελεύσεις σε πολύ χαμηλό υψόμετρο, και είναι χαρακτηριστικό ότι περνάνε ακόμα και πιο χαμηλά από τους φωτογράφους που βρίσκονται στο βουνό για να φωτογραφήσουν την άσκηση. Με ταχύτητες που πλησιάζουν ακόμα και τα 900 χλμ/ ώρα και πετώντας σε ύψος 200 μέτρων, το πέρασμα ενός μαχητικού αεροσκάφους στην κοιλάδα των Μach, αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μέρη των Plane Spotters, μιας κοινότητας φωτογράφων αεροπλάνων που ταξιδεύει σε ολόκληρο τον πλανήτη προκειμένου να φωτογραφίζει αεροπλάνα, πολιτικά αλλά και στρατιωτικά, σε εντυπωσιακές προσεγγίσεις αεροδρομίων, αεροπορικές επιδείξεις αλλά και στρατιωτικές ασκήσεις όπως τις συγκεκριμένες στις κοιλάδες της Ουαλίας.

mach-3 mach-5 mach-6 mach-9

Οι χαμηλές πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών πραγματοποιούνται κυρίως για την εκπαίδευση των πιλότων σε χαμηλά υψόμετρα ώστε να αποφεύγουν τα ραντάρ, και θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες και απαιτητικές ασκήσεις για έναν πιλότο μαχητικού. Λόγω του μεγάλου θορύβου των μαχητικών, η τοποθεσία που πραγματοποιούνται οι συγκεκριμένες ασκήσεις πρέπει να είναι μακριά από κατοικημένες περιοχές. Στην Ελλάδα για παράδειγμα η αντίστοιχη άσκηση πραγματοποιείται συνήθως στο Αιγαίο, με τους Έλληνες πιλότους μαχητικών να πραγματοποιούν πτήσεις ελάχιστα μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Στην περίπτωση της κοιλάδα Mach, η Βρετανική Πολεμική Αεροπορία επέλεξε την συγκεκριμένη περιοχή για δύο λόγους, πρώτον λόγω της μεγάλης της απόστασης από κατοικημένες περιοχές και δεύτερον λόγω της μορφολογίας του εδάφους, οι πιλότοι εκτός από χαμηλές πτήσεις χρησιμοποιούν τα βουνά για να εκτελούν προχωρημένους ελιγμούς λίγα μέτρα από τις πλαγιές των βουνών.

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress