Επίθεση Θεοχαρόπουλου στην κυβέρνηση

Επίθεση στην κυβέρνηση για έκανε χθες το βράδυ από το βήμα της Βουλής , ο  Πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάσης Θεοχαρόπουλος.

Ο κ. Θεοχαρόπουλος αναφέρθηκε και στην πορεία της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους θεσμούς λέγοντας:

«Εμείς αυτό που σας είπαμε από την πρώτη στιγμή και κάναμε πολιτική κριτική είναι ότι εκείνη η αξιοποίηση, εκείνο το Σαββατοκύριακο, με τον τρόπο τον οποίο έγινε, θα χειροτερεύσει τις σχέσεις μας με τους εταίρους και με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Και αν θυμάστε καλά, στις συνομιλίες αυτές που βγήκανε, αν επαληθευτούν, αναφέρονται τα εξής, ότι «πρέπει να πάμε τη διαπραγμάτευση πιο πίσω», έλεγαν μεταξύ τους οι συνομιλητές, «γιατί έτσι θα εμποδίσουμε να κλείσει και θα έχει χειρότερη θέση διαπραγματευτική η Ελλάδα»» προσθέτοντας:

Αυτό ακριβώς σας λέμε ότι πρέπει να αποφύγετε και το 2015 και το 2016! Δεν το αποφεύγετε κι έχουμε συνεχώς τα ίδια λάθη μπροστά μας.

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, αναφέρθηκε και στο θέμα με τα ολοήμερα σχολεία:

Τα ολοήμερα ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και έχουν επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Τι προσέφερε το ολοήμερο, με το ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα; Απελευθέρωση του σχολείου από το στενά γνωσιοκεντρικό ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στις τέχνες και στον πολιτισμό, επέτρεπε σε μεγαλύτερο βαθμό την κίνηση, τη συνεργασία, την έκφραση, τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών, αναβάθμιζε την ενασχόληση των μαθητών με τη φυσική αγωγή -είκοσι ώρες έναντι δώδεκα ωρών στα κλασικά δημοτικά-, εξασφάλιζε τέτοια ενασχόληση με τα αγγλικά -συνολικά είκοσι ώρες αγγλικά έναντι δώδεκα ωρών στα κλασικά-, προωθούσε την πληροφορική και εξασφάλιζε σε μεγαλύτερο βαθμό δραστηριότητες που δεν είχαν ακαδημαϊκό χαρακτήρα.

Μειώνετε τώρα, με τη νέα πρόταση, τις ώρες από τα μαθήματα της γυμναστικής, της μουσικής, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής, της αγγλικής γλώσσας εναλλακτικά.

Είχαν πετύχει σε όλα τα ολοήμερα με αυτόν τον τρόπο; Εμείς πρώτοι θα σας πούμε ότι δεν είχαν πετύχει σε όλα. Είναι σημαντικό, όμως, να τονίσουμε ότι ξεκίνησαν πιλοτικά και πολύ γρήγορα επεκτάθηκαν στο 65% του μαθητικού δυναμικού.

Αντί, λοιπόν, να αξιολογηθεί ο θεσμός, προχωρείτε σε κάτι το άλλο, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, δεν διασφαλίζει τα απαραίτητα. Δεν εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές, καθώς αφορά σχολεία μεγαλύτερα από τετραθέσια, αποφεύγει να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο σχολείο, περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντάς τους σε μεγαλύτερη ανισότητα.

Ήταν το προηγούμενο ένα ακριβό σχολείο, γιατί ακούσαμε και αυτά; Ναι, αλλά απαντούσε σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και, βεβαίως, είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Πρέπει να τονίσουμε ότι το 2010 -γιατί ακούσαμε εδώ ότι από τον προϋπολογισμό αυτά τα λεφτά δεν εξασφαλίστηκαν- η κατάσταση της χώρας μας ήταν αυτή, την οποία και εσείς τώρα παραδέχεστε σε πάρα πολλές τοποθετήσεις σας.

Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να ανοίξει με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά σε εκπαιδευτικούς τα σχολεία, καταργώντας τον συγκεκριμένο τύπο –επιτυχημένο, κατά τη γνώμη μας- για να εξοικονομήσει τέσσερις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Να την πείτε ξεκάθαρα. Είχατε μια πρόταση και αποδεχθήκατε να προσχωρήσετε σ’ αυτήν τη λύση.

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress