Διατροφή, ο σύμμαχος κατά της κατάθλιψης!

Αρχικά, ας ξεκαθαρίσουμε πως η κατάθλιψη είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού μας κατόπιν ενός δυσάρεστου γεγονότος. Ωστόσο, υπάρχει και εκείνη η κατηγορία ανθρώπων η οποία βιώνει παρατεταμένα και χωρίς συγκεκριμένη αιτία το αίσθημα αυτό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, λοιπόν, η καταπολέμηση αυτού του φαινομένου μπορεί να επιτευχθεί και μέσω τη διατροφής, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψυχολογία μας. Συγχρόνως, δύναται να επιφέρει ορισμένες χημικές μεταβολές στον οργανισμό, βελτιώνοντας έτσι την ψυχική μας υγεία.

Πιο συγκεκριμένα, είναι γνωστό τοις πάσι ότι τα φρέσκα φρούτα είναι πολύ θρεπτικά, αξίζει όμως να τονιστεί και η δράση τους κατά της κατάθλιψης. Τα φρούτα, λοιπόν, περιέχουν πολύ καλό ποιοτικά φυσικό σάκχαρο το οποίο μπορεί να υποστεί την κατάλληλη επεξεργασία από τον οργανισμό μας. Ακόμη, διατηρούν την αποκλειστική παροχή πληθώρας θρεπτικών συστατικών στο σώμα μας, βοηθώντας έτσι και στην βαθειά ενυδάτωσή του. Χαρακτηριστικά, τα φρούτα που συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κατάθλιψης είναι τα εξής: μπανάνα, φράουλα, μάνγκο, ανανάς, γκρέιπφρουτ, βερίκοκο, ροδάκινο και μήλο.

Μάλιστα, κατά η διάρκεια μιας δίαιτας, προσπαθούμε να αποφεύγουμε τα λίπη κάθε μορφής, γεγονός ωστόσο που προκαλεί διαταραχές στη διάθεσή μας. Για αυτό και κρίνεται χρήσιμη η κατανάλωση ψαριών, των οποίων τα λίπη θεωρούνται επιτρεπτά για μια δίαιτα. Συμβάλλουν, παράλληλα, και στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου, που αποτελεί το σημείο κλειδί για την εμφάνιση ή την καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Εκτός βέβαια από τα ψάρια, υπάρχουν κι άλλες πηγές καλών λιπαρών, όπως:

  • Οι ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια, κλπ)
  • Το αβοκάντο
  • Το ελαιόλαδο

Ενθαρρυντικά, επίσης, είναι τα νέα για όσους εκτίθενται αρκετές ώρες στον ήλιο (από τον οποίο παίρνουμε βιταμίνη D). Η συνήθεια αυτή, σε συνδυασμό και με ορισμένες τροφές πλούσιες στη συγκεκριμένη ουσία, λειτουργεί ανασταλτικά για την εμφάνιση της κατάθλιψης.

Τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D  είναι:

  • Το συκώτι
  • Ο σολομός
  • Ο τόνος
  • Οι σαρδέλες
  • Ο κρόκος αυγού

Όμως, δεν αρκεί μόνο να προσέχουμε τι τρώμε, αλλά και τι δεν πρέπει να τρώμε! Αναγκαίο, λοιπόν, θα ήταν να αποφεύγουμε δύο τροφές οι οποίες εντείνουν το αίσθημα της κατάθλιψης και δεν είναι άλλες από την καφεΐνη και την επεξεργασμένη ζάχαρη (λευκή ζάχαρη).

Επιπρόσθετα με όλα τα παραπάνω, καλό θα ήταν να τρώμε ελαφριά βραδινά γεύματα απαλλάσσοντας τον οργανισμό μας από καούρα και δυσπεψία. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε έναν ήσυχο ύπνο, ο οποίος θα ξεκουράσει τον εγκέφαλό μας συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή λειτουργία του και κατ’ επέκταση στην καταπολέμηση του φαινομένου της κατάθλιψης.

Καταλήγουμε εύλογα, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι η διάθεση μας επηρεάζεται άμεσα και σε μεγάλο βαθμό από την διατροφή μας. Και για αυτό ακριβώς οφείλουμε να υιοθετήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, τόσο ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή όσο και εντάσσοντας την άσκηση στην καθημερινότητά μας, γιατί η ψυχική μας υγεία αξίζει όσο και η σωματική!

Γιολάντα Ρετουνιώτη 

 

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress