Γιατί η γλουτένη είναι σημαντική

Τον τελευταίο καιρό, ο όρος “γλουτένη” βρίσκεται πολύ συχνά στο καθημερινό μας λεξιλόγιο, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη έχουν γίνει διάσημα και όλοι την αποφεύγουν, ακόμη κι αν δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο λόγο. Τι είναι, όμως, η γλουτένη και γιατί τελικά δεν πρέπει να αποφεύγεται;

γλουτενη 1

Η γλουτένη είναι η πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, τη σίκαλη και – σε μικρότερη ποσότητα – στο κριθάρι και στη βρώμη και βοηθάει το ψωμί και τα υπόλοιπα αρτοσκευάσματα να “φουσκώσουν” κατά το ψήσιμο.

γλουτενη 3

Τα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη είναι τα εξής: ψωμί, αρτοσκευάσματα (φρυγανιές, παξιμάδια), δημητριακά, ζυμαρικά, μπισκότα, καραμέλες, πατατάκια, σοκολάτα, αλλαντικά (λουκάνικο, παριζάκι), τυριά (ροκφόρ, τυριά σε μορφή κρέμας), μαγιονέζα και μουστάρδα του εμπορίου, ντρέσινγκ σαλάτας του εμπορίου, κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά, χυμοί με πρόσθετα συντηρητικά, μπύρα, ακόμη και σε κάποια φάρμακα.

γλουτενη 7

Περίπου το 1% του πληθυσμού των ΗΠΑ πάσχει από κοιλιοκάκη (σοβαρή δυσανεξία στη γλουτένη), μία ασθένεια που μπορεί να προκαλέσει έως και νευρολογικές παθήσεις, αυτοάνοσα νοσήματα, καθώς και κάποιες μορφές καρκίνου. Υπάρχουν, επίσης, πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι έχουν, αποδεδειγμένα, ελαφρότερης μορφής δυσανεξία στη γλουτένη και η οποία τους προκαλεί ελαφριάς μορφής γαστρεντερικά προβλήματα, επομένως και πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωσή της.

γλουτενη 2

Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια, όλοι κάνουν λόγο για δίαιτες χωρίς γλουτένη, για φαγητά χωρίς γλουτένη, ακόμη και για καλλυντικά χωρίς γλουτένη, καθότι υπάρχει η λανθασμένη θεώρηση, ότι το να αποφεύγεται η κατανάλωση γλουτένης, βοηθάει στο αδυνάτισμα. Έτσι, ακόμη κι αν δεν έχουμε δυσανεξία στην εν λόγω πρωτεΐνη, την αποφεύγουμε συστηματικά.

γλουτενη 4

Στην πραγματικότητα, το να αποφεύγεται η γλουτένη από την καθημερινή διατροφή, εάν δεν συντρέχει λόγος υγείας, προκαλεί περισσότερο κακό, παρά καλό στον οργανισμό. Σε έρευνα που διεξήχθη, ανακαλύφθηκε ότι η αντικατάσταση των κανονικών προϊόντων με προϊόντα χωρίς γλουτένη, αυξάνει την ανάγκη του οργανισμού για ζάχαρη και λίπος. Παράλληλα, με το να αποφεύγονται τα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη, παρατηρείται έλλειψη των απαραιτήτων ινών για τον οργανισμό.

γλουτενη 8

Μάλιστα, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη κάνουν “κακό” και στο πορτοφόλι, καθώς παρατηρήθηκε ότι είναι 242% πιο ακριβά από τα κανονικά προϊόντα, ενώ δεν είναι το ίδιο γευστικά.

γλουτενη 6

Επομένως, εάν δεν έχετε κάποιου είδους δυσανεξίας στη γλουτένη, γιατί να την αποφεύγετε;

Newmail.gr

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress